Nya ärr och impulsivitet

06.10.2019 13:03

Självskadat två gånger senaste dagarna, akuten i förgår tills jag bestämde mig för att skita i det före vi väntade en och en halv timme på att mitt sår på benet skulle sys ihop. Fuck heller att jag väntar längre än det när det bara plingar som satan för alla kommer in med betydligt värre och mer livshotande tillstånd så vi väntade där en lång tid som jag nämnde sen bara drog vi för mitt tålamod pallade inte mer, nackdelen med det är att såret i fråga var ganska brett och blöder väldigt mycket. Ett mindre sår på låret och ett lite ovanför knäskålen som var betydligt djupare och det är mitt problem nu när jag måste duscha osv och få ihop det och måste ta hjälp av personal för att lägga om det snabbt efter, det mest smärtsamma med hela processen var utan tvekan alkohol i det öppna såret för att rengöra det, ingen smärta alls att göra själva såret med adrenalin men när man häller alkohol på ett stort öppet sår då är det en svidande känsla som jag verkligen inte diggar, smärta brukar inte vara några problem men just svidande smärta eller brännskador gillar jag inte, särskilt då inte utan att man har något adrenalin. Har fyra nya ärr på höger arm också men bara ett som jag hade behövt sy av de fyra egentligen men orkar knappast åka in för det och det har "typ" slutat blöda nu så det är lugnt, de skadorna på armen var dock i torsdags eller onsdag och det på benet i fredags då. Försökte allt jag kunde för att inte blanda in personalen men skar för djupt så kunde inte stoppa det hur mycket jag än försökte, vad är anledningen till detta då? Jo jag orkar inte gå i samma känsla av meningslöshet utan droger eller alkohol och tankarna går bara i samma process hela tiden. Det behövs något som avbryter det och där kommer självskadandet in, ren och skär impulsivitet av att inte orka gå i samma känsla helt enkelt. Försöker bryta mönster, jag bowlar, går på hockeymatcher, är med på möten, är mer i de allmäna utrymmena för att snacka mer med folk men det hjälper inte. Allt jag får är bakslag och ingen känsla av att lyckas oavsett om jag vann bowlingen etc så finns det ingen känsla av lycka där, bara ett bakslag av ångest som kommer efter som jag inte hanterar så bra. Helt omöjligt att förklara och förstå för någon som inte varit där antar jag men jag försöker och är fullt levande oavsett hur meningslöst det känns. Nu ska jag försöka duscha och försöka efter det att inte fucka upp såren alltför mycket och sedan lägga om dom igen med hjälp av personal vilket jag inte gillar alltför mycket av naturliga anledningar.. Lev väl där ute.