Anhedoni och L-Tyrosin

19.09.2019 14:06

Anhedoni eller anhedonia på engelska är ett tillstånd personalen jag tror jag befinner mig i, därav känner jag ingen glädje i någonting eller motivation till att fortsätta leva eller göra någonting. "Anhedonia after addiction" finns ett klipp på youtube som heter, det beskriver tillståndet helt perfekt och vad som händer om man på konstgjord väg får glädjekickar av droger under så lång tid. När jag började bruka droger som mest så var jag redan på botten, enda gången jag var i ett annat sinnestillstånd var när jag tog droger därav fanns det ju ingen anledning att sluta enligt mitt resonemang just då för att jag blev ju inte lycklig eller kunde känna lycka av något annat. Nu vill jag bara dö varenda dag men måste fortsätta kämpa vilket jag inte vill, men en dödlig injection i Schweiz är det jag hade velat köra på för att avdramatisera det hela med döden för mina nära och kära och då kunna säga hejdå på riktigt, jag har sagt det så många gånger men jag orkar verkligen inte mer.. Trots detta har jag börjat ta en aminosyra som heter L-Tyrosine som ska hjälpa mig med att börja producera dopamin igen då det helt har avslutats då jag tillfört det på konsgjord väg så länge förut i tiden. Sista tiden rökte jag 5 gubbar hasch varje dag, det är mycket konstgjorda kickar som gör att hjärnan tänker jag behöver inte producera detta, jag får detta hela tiden, därav slutar produktionen av dopamin på naturlig väg enkelt sagt. MDMA och E är något som också tar mycket på huvudet och det har jag tagit mer än en gång om vi säger så, MDMA känns som det samlar all lycka du kan uppleva under ett helt år och får det på en gång för min del, efter jag tog det förra gången var jag så självmordsbenägen att jag fick vara hos min föräldrar fram och tillbaka i två veckor, det är för att man tömmer allt serotonin på en gång och efteråt har du ingenting kvar om man har så lite som jag hade. Så under tiden drogen är aktiv mådde jag bätttre än jag någonsin kan komma ihåg men efter så mår man som jag gör nu, skillnaden är att jag mår så hela tiden nu och därav inte känner någon mening i någonting. Alla saker man en gång uppskattat, allt från att spela datorspel, knulla, umgås med vänner etc betyder ingenting längre, ingenting betyder någonting lätt sagt. Enligt folk som känner som jag och forskning jag kollat på så är det bara att vänta och fortsätta göra sakerna man en gång gillade att göra och efter en tillräckligt lång tid tillsammans med L-Tyrosin så ska man kunna få en naturlig produktion av det igen om man då är utan droger, vilket är lite kontraproduktivt i min situation för att jag tar droger varenda dag även om det är min medicin (Xanor depo) på morgonen och en "vanlig" snabbverkande xanor tillsammans med mina inderal för att sova. Så vet inte hur det funkar men eftersom jag i princip är resistent mot den lilla mängden jag tar så vet jag inte om det gör någon skillnad i långa loppet, det återstår att se I guess. Fuck it all, det avslutar jag med idag, hoppas jag dör i sömnen varenda jävla dag när jag lägger mig men det är nog fan ingen risk att det skulle hända, har jag klarat mig hittills så lär väl kroppen dessvärre palla ganska mycket efter alla överdoser och blandningar. Bye