ADHD eller borderline?

18.11.2019 16:15

Har funderat mycket och kommit överens med mig själv om att jag har borderline, inte ADHD. Jag har inga svårigheter att koncentrera mig, allt är bara svart eller vitt och jag har ett häftigt temperament. Däremot vill jag alltid göra saker på mitt sättt och hävdar alltid att det är bäst oavsett vad någon säger i princip, men kan ha att göra med att jag oftast vet bäst och har grova narcisstiska drag? Låter ganska troligt haha. Skämt åsido så hatar jag varenda sekund av mitt liv just nu och bara alkohol, droger, medicin eller självskadande kan förtrycka känslan av hopplösheten jag känner varenda sekund. Tänkte ta mitt liv i förgår som alla dagar men denna gången gick jag till OKQ8 istället för till bron jag tänkte hoppa från, anledningen var att det var för långt att gå, då fattar man att man är konstig på riktigt. När motivationen till att ta sitt eget liv inte räcker för att få en att gå en lite längre sträcka, fan sjukt underhållande attt tänka på ärligt talat även om det är väldigt konstigt och jag fattar det, så inga psykovibbar här nu haha. Lev väl där ute, anhedoni kan suga min kuk på ren svenska förövrigt.