Arbetsplatsförlagt lärande imorgon! (APL)

20.01.2014 17:07

Som rubriken lyder så påbörjar jag min APL imorgon vilket menas med "prao" med mer ansvar. Du ska alltså vara likgiltlig med den övriga personalen vad gäller arbetsuppgifter och ska också ha samma ansvar. Du ska visa dig "anstäIlningsbar". I vilket fall är jag väldigt nervös inför detta då min sociala fobi kommer spela en stor roll, känner jag människor så är jag oftast "clownen" i umgänget men med nya individer om det så bara är barn så har jag stora problem med det första intrycket och att ens stå inför folk jag inte känner. Vi får se hur det går imorgon, en grym ångest över detta då jag ALDRIG utsätter mig för detta i vanliga fall, träffar sällan nya folk och i så fall bara två nya med mitt "säkra" umgänge. Så ja detta kommer bli en bergochdalbana av känslor/ångest imorgon, vilket jag verkligen inte ser fram emot. Har också fått ett stort ansvarsområde då mitt huvudsakliga mål är att aktivera ungdomarna/barnen med olika rastaktiviteter. Men ja, går det åt helvete så gör det, ska i vilket fall försöka har jag bestämt mig för. Har ocskå intresserat mig för moraliska dilemman och vilket perspektiv man ska se på olika händelser där det spelar in. Så idag har jag pratat mycket om konsekvensetik, rättsetik och sinnelagsetik, väldigt intresserant om någon nu frågar mig. Men ja resten av kvällen kommer spenderas med att förbereda sig mentalt inför APL'en samt kolla lite på farmen. Vill påminna om att jag finns på facebook udner namnet "Anonomys Månsten" och även på ask under följande
adress - ask.fm/AnonomysMansten           /Love from me.